بازگشت به لیست رویداد ها

طراحی سایت به زبان ساده

شاید خیلی از افرادی که قصد راه اندازی یک سایت و ورود به تجارت اینترنتی را دارند عبارت طراحی سایت را شنیده اند اما واقعا طراحی سایت به چه عملیاتی گفته می شود؟ چه پارامترهایی در طراحی سایت مهم است و چه مراحلی را باید طی کرد تا یک سایت طراحی شود؟

در این مقاله با ساده ترین تعریف طراحی سایت آشنا می شویم.

به طور کلی طراحی سایت به برنامه ریزی و ایجاد یک سایت گفته می شود، که شامل معماری اطلاعات، رنگ بندی، طراحی ترکیب و قالب بندی، انتخاب قلم، انتخاب تصاویر، ساختار کلی، ناوبری و هدایت بازدید کننده و طراحی رابط کاربری می شود. تمامی این موارد با رعایت اصول زیبایی شناختی در کنار هم می تواند طراحی و ساخت یک سایت را شامل شود.

طراحی بخشی از طراحی سایت است!

بر خلاف باور بسیاری از کاربران طراحی فقط بخشی از طراحی سایت است که البته یک بخش کلیدی و مهم است. مرحله طراحی شامل انجام تمامی اصولی مانند درخشندگی، ترکیب، اشکال، خطوط، وحدت تصاویر، بافت و رنگ است. با رعایت تمام این موارد در کنار یکدیگر توسط یک طراح، طرح سایت ایجاد می شود.

طراحی سایت بخش های دیگری هم دارد.

پس از انجام مرحله طراحی که در واقع ایجاد سایت به صورت گرافیکی و فقط یک نمای کلی از سایت است، مراحل دیگری نیز باید طی شود تا سایت طراحی شود. طراحی گرافیکی سایت می تواند برای کل سایت به طور واحد و مشابه انجام شود و یا برای هر صفحه به صورت جداگانه و مجزا انجام شود.

یک طراح سایت از ابزارها و تکنولوژی های مختلفی برای ایجاد سایت کمک می گیرد که لیستی از آنها در زیر آمده است:

- پیاده سازی قالب گرافیکی: Html,css, JavaScript,و ...

- برنامه نویسی سایت شامل: Php, Asp, XML, و سایر زبان های برنامه نویسی

- معماری اطلاعات

- بهینه سازی

- مدیریت هاست و سرور

- مدیریت محتوا

اکثر برنامه نویسان نمی توانند تخصص و مهارت خود را در تمامی زمینه های ذکر شده افزایش داده و به مهارت کامل در تمامی زمینه ها برسند ولی سعی می کنند در شاخه هایی که مجزا هستند تمرکز کنند.

 

 

دسته بندی: فناوری اطلاعات