بازگشت به لیست مقالات

وبسایت خوب؛ بهترین راه ارتباط با مشتریان

 

در مقاله قبلی ذکر شد که یکی از دلایل اینکه چرا طراحی سایت و ساخت سایت خوب برای یک بیزینس حیاتی می باشد این است که بهترین راه ارتباطی بین شما و مشتریانتان می باشد.

در این مقاله این موضوع را بیشتر توضیح می دهیم.

یکی از مسائلی که در بحث مارکتینگ مطرح می شود این است که هزینه جذب مشتریان جدید 20 برابر هزینه حفظ مشتریان فعلی می باشد. بنابراین برای همه بیزینش ها این مورد بسایر حائز اهمیت است که بتواند مشتریان فعلی خود را به مشتریان وفادار تبدیل کند.

راه های تبدیل مشتریان فعلی به مشتریان وفادار:

بعد از اینکه از بین مشتریان بالقوه، مشتریان خود را جذب کردید، باید راهکارهایی برای حفظ این مشتریان در نظر بگیرید:

ارائه محصول یا خدمت با کیفیت:

قدم اول برای اینکه یک مشتری را به یک مشتری وفادار تبدیل نمود تا خرید از بیزینس شما را ادامه دهد، این است که محصول ارائه شده تمام پارامترهای لازم را برای برطرف کردن نیاز مشتری داشته باشد. تا وقتی احساس نیاز در مشتری به وجود آمد اولین گزینه در ذهن وی شما باشید.

پشتیبانی به موقع و در دسترس محصولات یا خدمات ارائه شده:

در صورتی که محصول شما نیاز به پشتیبانی ها بعد از خرید دارد، نحوه ارائه این پشتیبانی ها بسیار مهم و تاثیر گزار در ذهنیت مشتری می باشد. بنابراین در این مرحله پشتیبانی ها باید به موقع باشد و قبل از اینکه مشتری احساس نیاز به این پشتیبانی ها را در خود احساس کند، در اختیارش قرار داشته باشد. نحوه پشتیبانی های شما می تواند یک مزیت رقابتی خوب نسبت به رقبایتان باشد. به خصوص زمانی که خیلی نمی توان در محصول قابل ارائه تفاوت زیادی نسبت به رقبا ایجاد کرد

معرفی خدمات و محصولات تکمیلی یا مرتبط با خدمات و محصولات ارائه شده قبلی:

گاهی ممکن است کالا یا خدمتی بر مبنای خدمت یا محصول قبلی ارائه دهیم. بنابراین اولین مشتریانی که می توانید این محصولات را به انان معرفی کنیم، مشتریانی هستند که محصولات قبلی را تهیه کرده اند.

سعی در برقراری ارتباط احساسی با مشتری خارج از فضای بیزینس:

برای داشتن یک رابطه قوی با خریدارن باید این حس را به آنان القا کنیم که تنها پول آنان برای ما اهمیت ندارد و درواقع خود انان برای ما ارزشمند هستند و کسب و کار و تلاش ما برای این است که نیاز های آنان برطرف گردد نه اینکه فقط درآمد زایی برای ما می باشد. مثال هایی از روابط غیر رسمی که توسط بعضی بیزینس ها استفاده می شود می توان به تبریک تولد کاربران، پرسیدن نظر انان درباره خدمت رسانی ها و ... می باشد.

 

برای تبدیل مشتریان بالقوه به خریدار نیز باید از راهکارهای تبلیغاتی استفاده کنید که در آینده در این باره بیشتر توضیح داده خواهد شد.

دسته بندی: آموزشی

نظرات کاربران

0 نظر