بازگشت به لیست مقالات

دلایل بلاک شدن IP از سمت سرور در هاست

یکی از مشکلاتی که مشتریان هاست و دامنه با آن مواجه هستندمشکل بلاک شدن IP آنها از طرف سرور و عدم دسترسی به اطلاعات مورد نیازشان می باشد.

به همین سبب ما در اینجا مقاله ای تهیه کردیم تا بتوانیم این مشکل را به مشتریان توضیح داده و راهکار های لازم را به ایشان گوشزد کنیم.

از جمه عواملی که موجب مسدود شدن IP در هاست می شود میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1 - وارد نمودن username یا password اشتباه در بخش های مختلف هاست مانند Cpanel  بخش Webmail ، ورود به FTP  یا تنظیمات Outlook و... (در صورتی که چندبار نام کاربری و پسورد اشتباه وارد کنید IP شما توسط برنامه های امنیتی سرور بلاک می شود و دیگر امکان اتصال به سرور از IP خود را نخواهید داشت)

بنابراین از وارد کردن username یا password اشتباه بیش از 3 بار در بازه زمانی 300 ثانیه خودداری فرمایید.

2 - پس از اینکه با موفقیت وارد قسمت کنترل پنل هاست و قسمت پنل مدیریت سایت خود شدید و در صورتی که پس از 15 الی 20 دقیقه بدون استفاده ماند از کنترل پنل خارج شوید و مجددا وارد شوید.

3 - از عملکرد صحیح Cookie ها در مرورگری که از آن استفاده میکنید اطمینان حاصل نمایید.

4 - از نداشتن ویروس در کامپیوتر شخصی خود اطمینان حاصل فرمایید. کامپیوتر خود را با یک آنتی ویروس قوی و به روز شده اسکن نمایید.

5 - اتصال یا کانکشن بیش از حد به سرور، بیش از 250 اتصال در مدت زمان کوتاه، به سرور ایجاد نکنید. این تعداد اتصال میتواند بارگذاری همزمان انواع پنل ها مثل (Email  و  Cpanel ، کنترل پنل مدیریت وب سایتتان ، دانلود یا آپلود حجم بالایی از فایل به سرور، باز شدن صفحه های سایت شما و... ) همچنین ممکن است اختلال در مرورگرتان یا سرویس دهنده اینترنت شما باشد که یکی از مواردی است که کانکشن زیادی به سرور ایجاد مینماید، باشد

6 -  تلاش برای دسترسی به صورت غیرمجاز به سرور

7 - از وارد کردن شماره پورت اشتباه برای ورود به بخش های مختلف سرور از جمله کنترل پنل ها به طور مکرر، خودداری فرمایید.

8 - آپلود فایل های مخرب و آلوده به shell ها نیز باعث بلاک شدن IP شما میشوند. 

9 - خارج از نقش خود عمل کردن در نرم افزارهای امنیتی: مانند Mod_Security

10 - ارسال اسپم: ارسال ایمیل ها به صورت انبوه تبلیغاتی

چنانچه IP شما بلاک شده باشد به 2 روش زیر می توانید IP خود را از حالت مسدود خارج کنید.

اول مودم اینترنت خود را به مدت 15 دقیقه خاموش نمایید و سپس روشن کنید تا IP جدید از طرف شرکت اینترنت دهنده ی شما به شما اختصاص داده شود. (این برای کاربرانی است که IP ثابت ندارند، که البته 99 درصد کاربران در ایران IP ثابت ندارند و از IP های داینامیک استفاده می کنند)

سپس در موتور جستجوی گوگل عبارت "MY IP" را جستجو نمایید و IP نمایش داده شده را که IP اینترنت شما می باشد به پشتیبانی هاست خود ارسال نمایید تا IPشما را در نرم افزار امنیتی هاست Unblock کنند

در آخر جهت اطلاع از اینکه مشخص شود دقیقا به چه دلیل IP شما بلاک شده است IP خود را به پشتیبانی هاست اطلاع دهید تا دلیل بلاک شدن شما اعلام گردد.

 

دسته بندی: تحلیل وب سایت ها

نظرات کاربران

0 نظر