بازگشت به لیست رویداد ها

10 اصلی که گوگلی ها باور دارند

مدیریان گوگل 10 اصل را به عنوان باورهای این ابرکمپانی منتشر کرده اند که با کمی تامل در آنها می توان به رمز پایداری و پیشرفت این غول اینترنتی پی برد:

1- توجه خود را به کاربر معطوف کنید بقیه موارد به خودی خود انجام می‌شود.

برای گوگل همه چیز کاربر است. احترامی که گوگل به نظر، سبیقه، راحتی و نحوه تعامل سرویس هایش با کاربر دارد توانسته این شرکت را در بین رقبای بلند پاییه ای متمایز کند.

2- بهترین کار این است که یک کار را واقعاً درست و خوب انجام دهیم.

کار اصلی گوگل جستجو است و همه سعی این شرکت بر این بوده که سریعترین و بهترین نتایج را بدون هیچ راه و حرف اضافه ای به کاربر نمایش دهد.

3- سرعت بهتر از حرکت آهسته است.

از اصول اصلی طراحی و ارتقای سرویس های گوگل سرعت کاربری و یافتن نتیجه است. گوگل با تمرکز بر روی هدف اصلی خود، موارد اضافه را حذف می کند تا در سرعت به نتیجه رسیدن نتایج با افت سرعت مواجه نشود.

4- ما به دموکراسی در وب اعتقاد داریم.

اکثر کاربران اعتقاد دارند گوگل بدون در نظر گرفتن مسائل خاص و فقط بر اساس شایستگی های یک صفحه آنرا در نتایج خود رتبه بندی می کند. استفاده از الگوریتم های حرفه ای و پیچیده مانند PageRank موجب می شود هر صفحه ای که از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است در نتایج رتبه بهتری کسب کند.

5- ما پیشگام تکنولوژی و به فکر راحتی کاربریم.

نمی توان از کاربر انتظار داشت فقط در محل کار و یا منزل خود پشت میز نشسته و جستجو کند. گوگل نیاز به حرکت کاربران را با ارائه سرویس های متنوع تحت تلفن همراه به بهترین نحو پاسخ داده است.

6- می‌توانید بدون انجام کارهای نادرست کسب درآمد کنید.

ارائه سرویس های درآمد زایی مانند ادوردز، ادسنس، توسعه برنامه های اندروید و سایر بخش هایی که می توانند به صورت محلی و سفارشی ایجاد شوند موجب درآمد زایی بسیاری از افراد و شرکت ها شده است.

7- همیشه اطلاعات بیشتری وجود دارد.

گوگل در ابتدا عملیات جستجو را در بین متون و محتوای سایت ها انجام می داد ولی به تدریج و با افزایش اطلاعات موجود در اینترنت، جستجو در بین نشانی ها، تصاویر، شماره تلفن ها، اسامی افراد و ... امکان پذیر شد و همچنان به دنبال یافتن پاسخ کاربران در میان تمامی اطلاعات دنیا است.

8- گوگل فقط برای امریکایی ها نیست.
گوگل در کالیفرنیا تأسیس شد، اما مأموریت آن تسهیل دسترسی به اطلاعات برای همه مردم دنیا، و به هر زبانی است. گوگل در بیش از 60 کشور دفتر دارد و نتایج جستجو را به بیش از 130 زبان نمایش می دهد.

9- محیط کاری شاد و مفرح ولی جدی

بنیان‌گذاران گوگل، این شرکت را بر پایه این عقیده که کار باید چالش‌برانگیز باشد و چالش باید مفرح و سرگرم‌کننده باشد بنا نهادند. شاید استفاده از محیط کاری شاد و مفرح و آزادی کاربران در استفاده از امکانات، ساعات کاری، استراحت و بازی متغیر و متنوع کمی غیر متعارف باشد ولی در همین محیط مفرح ایده های کاری به طور کاملا جدی و مسئولانه پیگیری می شود.

10- عالی بودن به حد کافی خوب نیست.

گوگلی ها معتقدند هیچ گاه عالی بودن در چیزی نقطه پایان ان نیست بلکه نقطه شروعی برای بهتر شدن است. همواره نوآوری، ابتکار، سرعت و کیفیت در گوگل در حال افزایش است چرا که هیچ گاه تکامل را فراموش نمی کنند.

دسته بندی: فناوری اطلاعات