بازگشت به لیست مقالات

مزایای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی چیست؟

در دنیای مدرن امروز ، شکل تجارت به طور کلی تغییر کرده است و گستردگی و رونق اینترنت بین مردم باعث ایجاد کسب و کار های جدید شده است و همین طور کسب و کار های سنتی به استفاده از اینترنت روی آورده اند در این جا کسب و کار سنتی منظور شرکتی است برقراری ارتباط با مشتریان را به شکل فیزیکی انجام میدهد . یکی از روش های نوین در تجارت در حال حاضر فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت فروشگاه اینترنتی است به شکلی که اغلب مشتریان ، به خصوص قشر جوان ترجیح می دهند تا مایحتاج خود را از فروشگاه های اینترنتی تهیه کنند و با این کار در وقت و هزینه ی خود صرفه جویی کنند.

 

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

 

چگونه یک سایت فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشیم ؟

داشتن یک فروشگاه اینترنتی فقط  طراحی سایت فروشگاه اینترنتی نیست  و برای رسیدن به این هدف بزرگ باید خیلی موارد دیگر را در نظر بگیرید مثل ابزار مناسب برای این کار و مشاوران متخصص تا بتوانند شما را برای رسیدن به این هدف راهنمایی کنند ،   تا بتوانید به موفقیت چشمگیری دست پیدا کنیم.

شاید شما هنوز در ابتدای راه باشید و مسلما نگرانی هایی بابت موفق نشدن در این کار وهدر دادن وقت و هزینه تان دارید که کاملا طبیعی است و می توانید با مشورت با متخصصان در این زمینه و راهنمایی گرفتن از آن ها تا حدودی خیال خودتان را راحت کنید.

برای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید قدم به قدم جلو برویم و همه ی عواملی که برای رسیدن به این هدف مهم هستند را گام به گام اجرا کنید .

قدم اول برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق ، ایجاد تمام امکانات لازم برای کاربران است تا کاربران در هنگام خرید با محدودیتی رو به رو نشوند و بتوانند در تمام موارد لازم حق انتخاب داشته باشند و البته ایجاد امکانات اضافی در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی که کاربردی برای کاربران ندارد  فقط باعث شلوغ شدن سایت و سردرگرمی کاربران می شود.پس در نظر گرفتن امکاناتی متناسب با نیاز مشتریان در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی از مهم ترین گام های اولیه رسیدن به هدفتان است.

قدم بعدی برای داشتن یک سایت فروشگاه اینترنتی موفق ، رعایت اصول استاندارد طراحی سایت است که باید توسط طراح سایت اجرا شود. سایت تا حد امکان ، باید ساده و کاربردی باشد تا همه ی افراد جامعه بتوانند از آن استفاده کنند.

یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در موفقیت این هدف ، بهینه سازی سایت فروشگاه اینترنتی در موتور های جستجوگر است.

این مسئله که بتوان بهینه سازی در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی را به گونه ای انجام داد که با جستجوی کلمات مرتبط در موتور های جستجوگر سایت فروشگاهی در بین سایت های رقبا ، رتبه ی بهتری پیدا کند و جزو اولین سایت های نمایش داده شده باشد در دیده شدن سایت و بالا رفتن بازدید کنندگان و در نتیجه افزایش فروش و موفقیت در این هدف نقش چشمگیری دارد.

در صورتی که ما تمام امکانات لازم را در سایت ایجاد کنیم و گام اول در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی را به بهترین شکل انجام دهیم ولی  بهینه سازی سایت را به خوبی انجام ندهیم و سایت دیده نشود هیچ فایده ای ندارد.

یکی از گام های مهم دیگر در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، معرفی و شناساندن آن به افراد و بیان مزایای استفاده از فروشگاه های اینترنتی است تا افراد ترغیب شوند و اعتماد کنند تا از سایت های فروشگاه اینترنتی خرید کنند.

 

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

 

امکانات لازم در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی چیست ؟

  • ایجاد پنل مدیریتی با دسترسی سطوح مختلف کاربری برای ویرایش صفحات و... بدون نیاز به کدنویسی
  • قابلیت وارد کردن به نهایت محصول بدون محدودیت و امکان دسته بندی موضوعی آن ها
  • امکان نظر دهی کاربران برای محصولات مختلف
  • امکان نمایش مشخصات فنی برای هر محصول برای اعتماد بیشتر مشتریان
  • کدنویسی امنیتی برای جلوگیری از هک شدن سایت فروشگاه اینترنتی
  • امکان ایجاد پروفایل برای هر یک از مشتریان برای پیگیری سفارشات و مشاهده لیست سوابق
  • ایجاد مراحل ساده برای سبد خرید برای جلوگیری از سردرگمی مشتریان
  • امکان مقایسه برای محصولات مختلف برای خرید بهترمشتریان
  • امکان اضافه کردن محصولات دلخواه به لیست علاقه مندی ها
  • امنیت و سرعت بالای لود سایت
  • امکان نمایش فاکتور و پیش فاکتور
  • امکان اتصال به درگاه های بانکی و تعریف کارت های اعتباری مختلف پ
  • طراحی گیرا و جذاب و گرافیگ منحصر بفرد
  • امکان ایجاد تصاویر مختلف و یا ویدئو برای نمایش محصولات
  • بهینه سازی سایت فروشگاه اینترنتی برای موتور های جستجوگر
  • امکان فیلتر سازی برای نمایش محصولات برای راحتی جستجوی کاربران برای محصول دلخواه
  • ایجاد جستجوی پبشرفته
  • امکان پشتیبانی آنلاین و نمایش راه های برقراری تماس برای بیان پیشنهادات و انتقادات مشتریان
  •  

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

 

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی چه مزایایی دارد؟

طراحی سایت فروشگاهی مزایای بسیاری برای مدیران سایت و شرکت ها دارد که ما به برخی از آنها در این مقاله می پردازیم ، مسلما با دانستن آن ها در صورتی که تا به امروز اقدام به طراحی سایت فروشگاه اینترنتی نکرده اید ، هر چه سریع تر این کار را انجام خواهید داد :

- مهم ترین مزیتی که طراحی سایت فروشگاه اینترنتی برای شما دارد این است که شرکت شما را در دید مشتریان و کاربران حرفه ای نشان می دهد و نشان می دهد شما در کارتان جدی هستید و برای کار خود ارزش قائلید که این قدم بزرگی برای جلب اعتماد مشتریان به شرکت شما است.

- داشتن سایت فروشگاه اینترنتی باعث کاهش هزینه های شرکت شما می شود به عنوان مثال شما با طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

می توانید سفارشات و پرداخت های مشتریان را از این طریق ثبت کنید و دیگر نیازی به داشتن کارمندانی برای خدمات رسیدگی به امور مشتریان ندارید و تعداد کارمندانتان کاهش میابد.

-هم چنین داشتن فروشگاه اینترنتی این امکان را به شما می دهد تا بتوانید سرعت پاسخ گویی به مشتریان را بالا ببرید و کاربران بتوانند سوالات خود را از طریق پشتیبانی آنلاین بپرسند و در کوتاه ترین زمان جواب آن را بگبرند و به این وسیله رضایت مشتریان که هدف اصلی شرکت ها است را افزایش دهید.

- شما با طراحی سایت فروشگاهی می توانید خدمات و امکانات خود را به صورت 24 ساعته در اختیار مشتریان بگذارید که کمترین کسب و کاری در حال حاضر امکان خدمات رسانی 24 ساعته را به مشتریان داشته باشد .

- با راه اندازی کسب و کار اینترنتی شما احتیاجی به یک مکان و جای خاص و امکانات گران قیمت برای شروع کار خود  ندارید و می توانید با کمترین هزینه و از هر جایی که هستید امکانات و خدمات خود را به مشتریان عرضه کنید و حتی بسیاری از فروشگاه ها نیازی به داشتن انبار فیزیکی برای کالا های خود ندارند و فروش محصولاتی مثل کارت شارژ و ... را انجام می دهند.

- داشتن سایت فروشگاه اینترنتی در صورتی که بهینه سازی آن به برای موتور های جستجوگر به خوبی انجام شود باعث تا سایت شما در بستر نامحدود اینترنت به خوبی دیده شود و در مدت کوتاهی افراد زیادی سایت شما را ببینند و با شرکت شما آشنا شوند و این موضوع محدود به کشور خودمان نمی شوند و سایت شما توسط افراد خارجی هم دیده می شود و محدوده ی جغرافیایی شما برای ارائه محصولات بسیار افزایش می یابد و این می تواند خود تبلیغ خوبی برای شرکت شما باشد و کسب و مار شما بسیار رونق دهد.

 

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

 

مزایای خرید از فروشگاه اینترنتی برای مشتریان چیست ؟

علاوه بر مزایایی که طراحی سایت فروشگاه اینترنتی برای مدیران این سایت ها و شرکت ها دارد ، مزایایی هم برای خریداران از این فروشگاه های اینترنتی دارد که به تازگی مشتریان با آگاه شدن از این مزایا به خرید از فروشگاه های اینترنتی روی آورده اند و این نوع بین افراد بسیار رایج شده است:

- در دنیای امروز که هر کسی مشغله های خاص خود را دارد صرفه جویی در وقت و زمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است خرید از فروشگاه های اینترنتی این امکان را به مشتریان می دهد تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنند و تنها با چند کلیک ساده بتوانند محصول مورد نظر خود را تهیه کنند.

- هم چنین خرید از فروشگاه های اینترنتی این امکان را به مشتریان می دهد تا قبل از خرید خود بتوانند اطلاعاتی را راجع به محصول مورد نظر به دست بیاورند که شاید در خرید حضوری این امکان برای مشتری فراهم نشود.

- مشتریان می توانند از طریق سایت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات خود را راحت به گوش مدیران سایت برسانند.

- مشتریان در سایت فروشگاه اینترنتی می توانند انتخاب بهتری داشته باشند ، چون می توانند هر اندازه که می خواهند در سایت بچرخند و هیچ محدودیتی در رابطه با این موضوع برای آن ها وجود ندارد.

دسته بندی: تحلیل وب سایت ها

نظرات کاربران

0 نظر