چگونه کلمات کلیدی سطح پایین را بهینه کرده و ترافیک وبسایت مان را افزایش دهیم؟

  • توسط امیر قلیزاده
  • پنج شنبه , ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
  • 922 بازدید
  • 0
کلمات کلیدی سطح پایین

کلمات کلیدی سطح پایین به عبارات جستجویی گفته می شود که وبسایت شما می تواند به راحتی آن ها را در بر گرفته و با استفاده از آن ها ترافیک بالایی به دست آورد؛ اما هنوز این اتفاق نیفتاده و این عبارات و کلمات در گوگل جایگاه مناسب خود را پیدا نکرده اند.

از آنجایی که به راحتی می توانید از این عبارت ها و کلمات در وبسات خود استفاده کنید و به عبارتی کلمات تخصصی وبسایت شما هستند، بهینه سازی آن ها و هدف قرار دادن شان می تواند تاثیر بسیار زیادی بر افزایش رتبه بندی سایت تان در موتور های جستجو داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: ۵ اشتباه مهم در بهینه‌ سازی موتورهای جستجو (SEO) که در سال ۲۰۱۷ نباید انجام دهید

مفهوم کلمات کلیدی سطح پایین

بگذارید با یک مثال، مفهوم کلمات کلیدی سطح پایین را توضیح دهیم.

اگر در گوگل رتبه یک عبارت یا کلمه برایتان ۱۵ باشد و رتبه دیگری ۷۰، آن عبارتی که در رتبه پانزدهم است، پتانسیل بیشتری برای رشد دارد و با هزینه کمتری می توان آنرا بهینه تر کرد و ترافیک مورد انتظار را دریافت کرد.

به این کلمه کلیدی که در رتبه ۱۵ نتایج جستجوی گوگل قرار دارد و کلمات مشابه دیگر، کلمات کلیدی سطح پایین گفته می شود.

شما اگر بیایید روی کلمه ای که در رتبه ۷۰ قرار دارد کار کنید، شاید بعد از صرف انرژی و هزینه زیاد بتوانید آن را به رتبه ۴۰ برسانید؛ که در این صورت هم چندان به درد تان نخواهد خورد و ترافیک زیادی برایتان به ارمغان نخواهد آورد.

اما کار کردن روی رتبه ۱۵ و رساندن آن به رتبه ۱تا ۵ می تواند تحول زیادی در ترافیک ورودی سایت داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: بارگزاری تصاویر به روش lazy load در وردپرس

 

شناسایی کلمات کلیدی سطح پایین

کلمات کلیدی سطح پاین

یکی از کلیدی ترین کار هایی که در این مورد باید انجام دهید، شناسایی کلمات کلیدی سطح پایین است. روش های مختلفی برای این کار وجود دارد که بهترین روش را بررسی می کنیم.

گوگل وبمستر را می توان به جرات بهترین ابزار آنالیز بهینه سازی وبسایت دانست.

با استفاده از این ابزار می توانید انواع اطلاعت و داده های آماری را در مورد بهینه سازی وبسایت تان به دست آورید.

مطلب پیشنهادی: ۳ نکته مهم درباره سئو برای جستجو بهتر-قسمت اول

 

استفاده از گوگل وبمستر

برای این که بتوانیم با استفاده از گوگل وبمستر، کلمات کلیدی سطح پایین وبسایت مان را شناسایی کنیم، پس از وارد شدن به صفحه اصلی وبمستر و انتخاب کردن سات تان، مراحل زیر را طی کنید:

  • در منوی سمت چپ، زیر گزینه Search Traffic ، Search Analytics را انتخاب کنید. با انجام این کار، مشاهده خواهید کرد لیستی از کلمات کلیدی که بیشترین ورودی ها را برای وبسایت تان به ارمغان آورده اند، نمایش داده خواهد شد.نکته: در صورت تمایل، حتی می توانید تا ۵۰۰ کلمه کلیدی را در این لیست مشاهده کنید. اگر وبسایت تان محتوای خیلی زیادی دارد، این قابلیت وبمستر برایتان حیاتی خواهد بود.
    البته این را هم بدانید که با دانستن ۱۰ کلمه اول، بیشتر کار بهینه سازی را انجام خواهید داد. در واقع ۸۰ درصد کار بهینه سازی با همین ۱۰ کلمه اول انجام می شود. بقیه کلمات سهم چندانی در وبسایت های بزرگ ندارند.
  • لیست کلمات خود را در قالب یک فایل CSV دانلود و ذخیره کنید تا بتوانید از آن در نرم افزار های تحلیل آمار دیگر استفاده کنید.
  • تمامی کلماتی را که در صفحات ۲ تا ۵ نتایج جستجوی گوگل جای می گیرند، مشخص کنید. با بهینه سازی این کلمات است که خواهید توانست ترافیک سایت خود را متحول کنید.

با استفاده از روش بالا خوهید توانست کلمات کلیدی سطح پایین خود را پیدا کرده و آن ها را بهینه سازی کنید.

بهینه سازی کردن این کلمات مستلزم اجرای تکنیک ها و روش های متفاوتی مانند ایجاد صفحه فرود های هدفمند، ساختن لینک ها و بک لینک ها، و دیگر روش های بهینه سازی وبسایت است.

در روز های آتی در مورد تک تک این روش ها بحث خواهیم کرد. پس همراه چیتاسافت باشید.

مطلب پیشتهادی: حالا دیگر ۵۷ درصد ترافیک اینترنت مربوط به اسمارت فون ها و تبلت هاست
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

تازه های طراحی سایت

بهینه سازی وبسایت

دانستی های سایت