شبکه های وبلاگ خصوصی ، بهترین راه برای جریمه شدن ! ( بخش اول )

  • توسط علی دربان
  • پنج شنبه , ۲ آذر ۱۳۹۶
  • 339 بازدید
  • 0
شبکه های وبلاگ خصوصی و جریمه شدن توسط گوگل

در این مقاله ما قصد داریم تا برای شما اطلاعاتی مفید در زمینه شبکه های وبلاگ خصوصی ( PBN ها ) منتشر کنیم و به شما روش هایی را بیاموزیم که بتوانید آن ها را شناسایی کنید و با داشتن آگاهی های لازم در زمینه شبکه های وبلاگ خصوصی ، از آنها دوری کنید . استفاده از این PBN ها میتواند به سرعت باعث جریمه شدن سایت شما شود و نتایج تلاش های شما در زمینه سئو را به کلی بر باد دهد .

شبکه های وبلاگ خصوصی و جریمه شدن توسط گوگل

ممکن است شما قبلا در مورد شبکه های وبلاگ خصوصی ( Private Blog Networks با به اختصار PBN ها ) ، مطالبی را شنیده باشید ولی شاید ندانید که این شبکه های وبلاگی برای چه منظوری استفاده میشوند . یک PBN در واقع شبکه ای از وبلاگ ها است که از آنها برای ساخت بکلینک استفاده میشود تا بتوانند قدرت لینک را به سایت های دیگر ، انتقال دهند . از این روش برای انتقال قدرت چند سایت به یک سایت منحصر به فرد استفاده میشود که در واقع فریب دادن الگوریتم گوگل محسوب میشود .

این روش غیر مجاز شباهت زیادی به چرخه های لینکی و یا هرم های لینکی دارد . علت این شباهت آن است که در این مجموعه وبلاگ ها ، همه سایت ها به هم لینک شده اند و یک چرخه لینکی درونی را ایجاد کرده اند و سپس سایت مقصد ، در همه سایت های موجود در این چرخه ، لینک شده است .

اگرچه این تکنیک های غیر مجاز ، سال ها پیش بسیار محبوب بودند اما امروزه شبکه های وبلاگ خصوصی ، از تکنیک های کلاه سیاه سئو محسوب میشوند و باید هر طور شده از آنها پرهیز کنید . علت این امر آن است که استفاده از این PBN ها میتواند باعث از دست رفتن رتبه سایت شود و حتی منجر به جریمه دستی گوگل شوند . این شبکه های وبلاگی معمولا ارزش بسیار ناچیزی را برای مدت کوتاهی به سایت هایی که لینک آنها درون شبکه قرار میگیرد ، ارائه میدهند ولی قطعا در بلند مدت جوابگو نخواهند بود و نتیجه تلاش های شما را به هدر خواهند داد .

گوگل سابقه طولانی در مقابله با شبکه های وبلاگ خصوصی دارد . شرکت ها و تجارت هایی که از این تکنیک بی ثمر استفاده کرده بودند ، سال ها به عنوان نمونه جریمه شدن ، سر زبان ها بوده اند و مثالی برای آیندگان شده اند . یکی از این نمونه ها ، لینک های غیر مجاز J.C Penney بوده است که در سال ۲۰۱۱ توسط مجله نیویورک تایمز منتشر شد . گوگل همواره در حال پیشرفت است و روز به روز باهوش تر میشود . تکنولوژی های جدید به گوگل کمک خواهند کرد که شبکه های وبلاگ را شناسایی کند . بنابراین روز به روز کار فروشنده های لینک کلاه سیاه ، برای داشتن یک PBN موفق ، سخت تر خواهد شد .

چگونه شبکه های وبلاگ خصوصی را شناسایی کنیم؟

کلیدی ترین نکته برای شناسایی یک PBN ، توجه به ردپای فنی سایت ها می باشد . معمولا اطلاعات فنی به کار رفته در تمامی سایت های یک شبکه وبلاگ خصوصی ، یکسان می باشد . شبکه های وبلاگی قدیمی معمولا روی یک آی پی مشترک میزبانی میشدند و از سرویس های میزبانی وب اشتراکی استفاده میکردند . همچنین معمولا دامنه های وب سایت ها ، دارای اطلاعات Who.is یکسان می باشند . مورد واضح دیگری که میتواند به شما در زمینه شناسایی ، شبکه های وبلاگی کمک کند ، مشاهده محتوای مشابه روی چند سایت این شبکه می باشد .

امروزه شبکه های وبلاگ خصوصی بسیار پیچیده تر شده اند و شناسایی آنها برای کاربران دشوار شده است زیرا آنها در تجارت ها ، موضوعات و ظاهرهای گوناگون به فعالیت می پردازند . شما برای اینکه PBN ها را شناسایی کنید و در نتیجه از آنها دوری کنید ، میتوانید از موارد زیر کمک بگیرید :

  • سرویس میزبانی وب : آیا تمامی این سایت ها از یک آدرس آی پی اشتراکی استفاده میکنند ؟ اگر اینطور است قطعا این سایت ها جزئی از شبکه های وبلاگ خصوصی هستند . شما میتوانید از ابزار SpyOnWeb.com یا سایر ابزارهای مشابه استفاده کنید تا بفهمید که یک سایت ، با چه سایت های دیگری درون یک هاست میزبانی میشوند .
  • طراحی سایت : آیا تمامی این سایت ها از طراحی یکسان بهره می برند ؟ آیا شیوه رنگ بندی ، طراحی منو ها و دسته بندی های سایت مشابه یک دیگر اند ؟ اگر اینطور است میتوانید مطمئن باشید که این سایت ها جزئی از یک PBN هستند .
  • قالب یکسان : معمولا قالب های وردپرس درون خودشان دارای کدهایی برای معرفی طراح قالب هستند . کدهای سورس صفحه را بررسی کنید و اگر تشابهی دیدید ، از ثبت لینک در آن سایت ها پرهیز کنید .
  • مالکیت سایت : شما باید دیتابیس WHOIS را چک کنید تا بتوانید اطلاعاتی را در مورد صاحبان این سایت ها پیدا کنید . اگر اطلاعات WHOIS این سایت ها مخفی شده بود ، باید به آن ها مشکوک شوید و اگر اطلاعات این سایت ها یکی بود ، قطعا سایت ها عضوی از یک PBN هستند .
  • محتوای تکراری : شما میتوانید سایت ها را بررسی کنید و اگر سایت ها دارای محتوای تکراری بودند ، میتوان نتیجه گرفت که سایت ها عضوی از یک PBN هستند . معمولا افرادی که این شبکه ها را ایجاد میکنند از محتوای کپی استفاده میکنند بنابراین با جست و جوی یک پاراگراف از مطالب آن در گوگل ، میتوانید ببینید که چه سایت هایی دارای محتوای یکسان با سایت مورد نظر می باشند .
  • پروفایل بکلینک : شما میتوانید پروفایل مربوط به سایت های مشکوک را درون ابزارهایی مانند Ahrefs یا Majestic بررسی کنید . این دو سایت بزرگترین آرشیو لینک ها را در اختیار دارند . با استفاده از این ابزارها شما قادر خواهید بود لینک های داخلی میان این سایت ها را شناسایی کنید و بدانید که این سایت ها عضو یک PBN هستند یا خیر .
  • تصاویر و ویدئو ها : از آنجا که تولید عکس ها و ویدئو ها به صورت حرفه ای هزینه بر میباشد ، این سایت ها معمولا چنین محتوایی را از سایت های دیگر کپی میکنند . شما میتوانید از ابزار جست و جوی عکس و ویدئو گوگل استفاده کنید و رسانه های تکراری موجود در این سایت ها را شناسایی کنید .

این مقاله ادامه خواهد داشت . منتظر قسمت بعدی این مقاله باشید …

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

تازه های طراحی سایت

بهینه سازی وبسایت

دانستی های سایت