۱۳ مورد از روش های سئو که تاریخ آنها گذشته است و باید از آنها بترسید ! ( بخش پنجم )

  • توسط علی دربان
  • شنبه , ۱۳ آبان ۱۳۹۶
  • 256 بازدید
  • 0

در بخش چهارم این مقاله ، ما به بررسی برخی از خطرناک ترین روش های سئو پرداختیم که تاریخ آنها گذشته است و باید از آنها پرهیز کنیم . برای مثال دانستیم که استفاده از کلمات کلیدی به جای Anchor Text ، ایجاد صفحه جدا برای هر کلمه کلیدی و تولید محتوا برای ربات ها ، از روش های سئو تاریخ گذشته می باشد . در بخش آخر این مقاله قصد داریم تا موارد باقی مانده از روش های سئو مضر را برای شما بیان کنیم تا آگاهی های لازم را در مورد آنها به دست آورید .

۱۱ – تولید محتوای بی کیفیت یکی از خطرناک ترین روش های سئو می باشد .

تولید محتوای بی کیفیت از روش های سئو خطرناک

به هنگام ارائه توضیحات در مورد روش های سئو ، ما برخی از آنها را بسیار خطرناک نامیدیم . بعد از خرید بکلینک که بدون شک فاجعه بار ترین تکنیک برای سئو می باشد ، تولید محتوای بی کیفیت ، در رتبه دوم خطرناک ترین روش های سئو قرار دارد . ما در بخش قبلی این مقاله به شما متذکر شدیم که مقالات شما باید برای انسان ها نوشته شوند نه برای ربات های گوگل . اما تنها نگارش مطالب برای انسان ها کافی نیست و مطالب شما باید از کیفیت های لازم نیز برخوردار باشند .

من اخیرا سمیناری را برگزار کرده ام که در آن بخش های مختلفی از برندهای معروف داخل کشور حضور داشتند و به بررسی بازاریابی دیجیتال پرداختیم . وقتی داشتم برای آنها توضیح میدادم که باید چه نوع محتوایی را تولید کنند تا وب سایت آنها از نظر سئو با افت رتبه رو به رو نشود ، یکی از افراد حاضر در سمینار با استیصال به من گفت که : ” من نمیتوانم برای وب سایت خودم مقاله بنویسم . این کار خیلی زمان بر است و من وقتی برای بهبود کیفیت مطالب خودم ندارم . همین موارد را نیز به سختی آماده میکنم . ”

در صورتی که میخواهید از مبحث بهینه سازی برای موتورهای جست و جو به صورت موثر استفاده کنید ، باید هر از چند گاهی مقالات فوق العاده ای را تولید کنید . درک میکنم که شاید این کار برای بازاریاب هایی که وقت آزاد ندارند ، بسیار سخت و حتی غیر ممکن می باشد . کمبود وقت باعث میشود که شما با عجله محتوا و مقالات خود را تولید کنید . این عجله باعث میشود تا رفته رفته از کیفیت مقالات شما کاسته شود و نتوانید آنطور که شایسته است ، حق مطالب را ادا کنید .

این حالت زمانی بدتر میشود که شما به سرویس هایی مانند Fiverr یا Upwork روی آورید و سعی کنید تا با یک مبلغ بسیار کم ، افرادی را پیدا کنید که برای شما مقاله بنویسند . معمولا افرادی که در این مجموعه ها کار میکنند ، از کشورهایی هستند که زبان شما را صحبت نمیکنند و دانش فنی لازم را در مورد زمینه کاری شما ندارند . از چنین افرادی چگونه انتظار دارید که برای شما به تولید محتوای مناسب بپردازند در حالی که هیچ سر رشته ای در زمینه کاری شما ندارند ؟

در نتیجه این امر ، مقالاتی که تولید میشوند ، اغلب نسخه های کپی شده یا نیمه اختصاصی هستند که معادل آنها روی اینترنت وجود دارد و ممکن است باعث شود که بحث Duplicate Content یا محتوای تکراری نیز پیش بیاید . خوشبختانه روزهای تولید مقاله های بی کیفیت و دریافت رتبه برای این مقالات بی کیفیت ، سپری شده است . زمانی که الگوریتم پاندا گوگل در سال ۲۰۱۱ معرفی شد ، اهمیت تولید محتوای منحصر به فرد ، افزایش پیدا کرد . این الگوریتم هم اکنون در کدهای مرکزی الگوریتم کلی گوگل قرار دارد و برای در امان ماندن از جریمه شدن ، باید محتوای مناسب برای کاربران خود تولید کنید .

در پاسخ به شخصی که بحث زمان را مطرح کرد باید بگویم که حتی اگر شما زمان کمی برای تولید محتوای با کیفیت دارید ، باید این کار را انجام دهید . اگر شما هر ۴ روز ۱ بار ، یک مقاله خوب ارسال کنید ، بهتر از آن است که هر روز یک مقاله بی کیفیت را منتشر کنید . مطالب و محتوای شما باید محکم ، دارای نگارش مناسب ، دقت و جذابیت باشند . هیچ مقدار کلمه حداقل و حداکثری برای تولید محتوا وجود ندارد . ممکن است شما در یک مقاله تنها با ۵۰۰ کلمه بتوانید کل مبحث را به صورت کامل پوشش دهید و در مقاله دیگر نیاز به چند هزار کلمه برای ادای حق مطلب باشید .

۱۲ – ایجاد چند وب سایت و لینک کردن آنها به یکدیگر

دو روش برای ایجاد وب سایت های متعدد با شبکه لینکی داخلی وجود دارد . امروزه هیچ یک از این دو روش ، از روش های سئو تاثیرگذار نیستند .

روش اول به این شکل است که شما دارای چند سایت معتبر هستید که آن ها را به یکدیگر لینک کرده اید . این روش خطر کمتری نسبت به روش دوم خواهد داشت و اگر به درستی انجام شود ، ممکن است منجر به جریمه شدن سایت شما نشود . در هر صورت تاثیر آن چنانی روی فعالیت های مرتبط با سئوی شما ، نخواهد داشت . علت این امر آن است که موتورهای جست و جو ، به تعداد دامنه هایی که به شما لینک میدهند توجه بیشتری دارند و تعداد لینک های دریافتی از چند دامنه محدود ، حتی اگر از هر دامنه چندین هزار لینک هم دریافت شود ، تاثیر آن چنانی روی سایت شما نخواهد داشت .

یکی از معایب استفاده از این روش آن است که شما برای اداره چند سایت مجزا از هم ، نیاز به منابع مالی و انسانی بسیار بیشتری دارید و ممکن است نتوانید با داشتن چندین سایت ، آنطور که لازم است به همه آنها رسیدگی کنید . در این صورت شما نمیتوانید به اهداف اصلی خود در زمینه بازاریابی دست یابید و آن چیزی که برای شما باقی خواهد ماند ، چند سایت بی ارزش خواهد بود .

یکی از بهترین مثال هایی که در این زمینه وجود دارد و به درستی انجام شده است ، مجموعه های چیتاسافت و چیتاهاست می باشند . ما در مجموعه چیتاسافت به طراحی سایت برای مشتریان خود می پردازیم و سپس در مجموعه چیتاهاست ، به میزبانی سایت های ایجاد شده می پردازیم . همانطور که میبینید ارتباط زیادی میان این دو مجموعه وجود دارد بنابراین در این شرایط ، دادن لینک های بین سایتی ، مانعی نخواهد داشت و حتی میتواند به صورت غیر مستقیم باعث تبادل بازدید و کاربر میان این دو مجموعه شود .

روش دوم که بدون هیچ گونه تردیدی کاملا ” کلاه سیاه ” می باشد ، ایجاد یک مجموعه از وب سایت بی کیفیت است که هدف آنها ، ارسال لینک به سایت اصلی شما می باشد . این گونه مجموعه ها PBN ( شبکه وبلاگ های خصوصی ) گفته میشود . از آنجایی که این روش نیاز دارد که تعداد سایت ها روز به روز افزایش یابد ، میتوان آن را روشی پر دردسر دانست که قطعا ارزشش را ندارد که هزینه و وقت خود را صرف آن کنید . این نکته را با قطعیت به شما اعلام میکنم که با ایجاد چنین شبکه هایی ، یک الگو واضح در پروفایل بکلینک شما ساخته خواهد شد که گوگل زیر ۱۰ ثانیه قادر به شناسایی و جریمه کردن تمام سایت های موجود در آن شبکه ، خواهد بود .

به جای آنکه وقت خود را تلف کنید و به ساخت و مدیریت چنین شبکه های بی فایده ای بپردازید ، بهتر است که تلاش های خود را روی تولید محتوای با کیفیت متمرکز کنید . اگر مطالب شما دارای کیفیت مناسبی باشند ، وب سایت های معتبر از آنها استفاده خواهند کرد و لینک شما را نیز در سایت خودشان استفاده خواهند کرد . تفاوت شبکه های وبلاگی و وب سایت های معتبر در این است که در شبکه های وبلاگی ، هیچ یک از سایت ها کیفیت ندارند و روز به روز هم پسرفت میکنند ولی در سایت های معتبر ، با پیشرفت آن سایت ها ، قدرت لینک دریافتی شما نیز بیشتر خواهد شد . خب حالا منطق به شما چه میگوید ؟

۱۳ – ساخت لینک ها به صورت اتوماتیک

وقتی که لینک ها تبدیل به یکی از بخش های مهم و اساسی در زمینه سئو شدند ، قابل حدس بود که این مورد از روش های سئو نیز ، توسط بازاریاب ها مورد سوء استفاده قرار بگیرد . آنها خیلی زود برنامه های اتوماتیکی را ایجاد کردند که بتوانند به وسیله آنها ، به حداکثر تعداد لینک های ممکن ، در یک بازه زمانی کوتاه برسند . آنها با استفاده از این ابزارهای خودکار ، لینک های خود را درون بخش نظرات وبلاگ بی کیفیت ، انجمن های اسپم و دایرکتوری های لینک و مقاله غیر معتبر ، ثبت کردند . خلاصه به هر صورتی که میتوانستند ، به دریافت لینک پرداختند .

من طرفدار استفاده از نرم افزارهای اتوماتیک برای بهبود کارایی تجارت ها هستم ولی ساخت لینک به روش اتوماتیک ، چیزی نیست که من آن را بپذیرم . علت این امر آن است که به وضوح در قوانین گوگل ذکر شده است که این نوع از روش های دریافت بکلینک ، خلاف قانون بوده و گوگل با آنها برخورد خواهد کرد .

شاید شما بگویید که من چقدر ترسو هستم و اهل پذیرش ریسک نیستم اما واقع هیچ راهی وجود ندارد که شما با استفاده از ابزارهای اتوماتیک بتوانید لینک های با کیفیت به دست آورید . دریافت لینک های معتبر نیاز به تولید محتوای فوق العاده دارد و شما نیز باید سعی کنید تا با وب سایت های اثرگذار در ارتباط باشید تا بتوانید چنین لینک هایی را به دست آورید . بنابراین هیچ میانبری در این زمینه وجود ندارد .

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

تازه های طراحی سایت

بهینه سازی وبسایت

دانستی های سایت