هر آنچه که نیاز است از ارتباط طراحی سایت و سئو بدانید ! ( بخش دوم )

  • توسط علی دربان
  • شنبه , ۱۵ مهر ۱۳۹۶
  • 267 بازدید
  • 0

در بخش اول این مقاله بیان کردیم که مبحث ارتباط طراحی سایت و سئو بسیار دارای اهمیت می باشد و باید در هنگام طراحی سایت به آن پرداخته شود زیرا در صورتی که اشتباه انجام شوند ، برای اصلاح آنها زمان و هزینه زیادی ، نیاز می باشد .

ساخت یک وب سایت با رعایت مبانی سئو

ارتباط طراحی سایت و سئو بخش دوم

یکی از مباحث مهم در زمینه ارتباط طراحی سایت و سئو ، دانستن این نکته است که آیا موتورهای جست و جو ، قادر هستند به تمامی صفحات وب سایت شما وارد شوند و آن ها را بررسی کنند ؟ اینکه مطمئن شوید یک موتور جست و جو میتواند وارد سایت شما شود و محتوای شما را بفهمد ، اولین قدم در تضمین حضور وب سایت شما در نتایج جست و جو می باشد .

موتورهای جست و جو ، از ربات های خزنده برای این منظور استفاده میکنند و ما باید سعی کنیم که در فهرست کردن سایت خود ، یار آنها باشیم نه اینکه کار را برای آنها با عدم توجه به ارتباط طراحی سایت و سئو ، سخت کنیم . متاسفانه روش های زیادی برای ساخت یک وب سایت وجود دارد . همه این تکنولوژی های ساخت وب سایت ، به مبحث ارتباط طراحی سایت و سئو ، توجه نکرده اند و خیلی بهینه سازی برای موتورهای جست و جو را ، مد نظر خود قرار نداده اند .

سایت یک وب سایت با رعایت مبانی سئو ، به برنامه ریزی و روشی سازماندهی شده دارد تا بتواند به خوبی تجارت شما و خدماتی را که ارائه میدهید ، به مشتری معرفی کند . برای بسیاری از تجارت ها ، این مورد میتواند پیچیده باشد . همیشه راحت نیست که تمامی حرکت هایی که میخواهید انجام دهید را ، از قبل پیشبینی کنید .

به عنوان یکی از اصول بازاریابی ، سایت شما باید با یک برنامه بازاریابی دیجیتال مستحکم ، ساخته شود تا بتواند به خوبی سبک تجارت شما و ” ارزش پیشنهادی ” کسب و کار شما را به مشتری نشان دهد .

با فرض اینکه شما تمامی این موارد را در نظر گرفته اید ، بیایید به بررسی موضوعات زیر بپردازیم .

موارد ضروری در مبحث ارتباط طراحی سایت و سئو

مواردی ضروری در این مبحث وجود دارند که اگر آنها را رعایت کنیم ، میتوانیم زمینه طراحی بهینه یک سایت را ، فراهم کنیم .

دامنه ها

برای مثال ما شرکت چیتاسافت هستیم و در کشور ایران فعالیت میکند . ما یک تجارت بر مبنای وب هستیم . این نکته طبیعی است که از اسم مجموعه خود یعنی چیتاسافت ، در آدرس دامنه استفاده کنیم . تمام حالت های شامل www در سایت ما به نسخه فاقد www منتقل میشود و اگر دو نسخه از یک صفحه وجود داشته باشد ، ما آن را به آدرس اصلی Redirect میکنیم چون این کاری منطقی به نظر میرسد .

به هیچ عنوان فکر نکنید که استفاده از کلمه کلیدی در سایت میتواند سودی داشته باشد ( مثلا tarahi-site-chitasoft.com ) . ممکن است کمی برای تجارت های محلی مفید باشد ولی همیشه مطمئن باشید که دنیای واقعی و بزرگتری را در نظر میگیرید و نام دامنه مناسبی را انتخاب کنید .

سرویس میزبانی وب

سرویس میزبانی شما نیز از اهمیت برخوردار است . اگر سایت شما کند باشد ، باعث نارضایتی کاربران خواهد شد . سرویس میزبانی شما باید یک سری قوانین کلی را داشته باشد . موقعیت آن سرویس جایی باشد که مخاطبین شما واقع هستند . سریع باشد و در صورتی نیاز ، سازگار با نوع پلتفرم سایت شما باشد . چیتاهاست ، یک مثال خوب در این رابطه می باشد . ما پلتفرم هایی را ارائه میدهیم که مختص یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس است و تمام بهینه سازی های مربوط به وردپرس روی آن انجام شده است . اگر قصد خرید هاست وردپرس داریم ، با ما تماس بگیرید .

سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوایی ( CMS ) که شما برای تجارت خود انتخاب میکنید ، میتواند تاثیر زیادی بر موفقیت یا عدم موفقیت شما ، داشته باشد . این یکی از موارد مهم در بحث ارتباط طراحی سایت و سئو می باشد . وردپرس یکی از بهترین گزینه ها در شرایط مختلف می باشد ولی آن ، تنها گزینه در دسترس نیست . وردپرس طوری طراحی شده است که گوگل به راحتی آن را میفهمد . ما نمیخواهیم بگوییم که همیشه وردپرس بهترین انتخاب خواهد بود ولی قطعا برای شروع کار بسیاری از تجارت ها ، مناسب می باشد . همیشه آن سیستم مدیریت محتوایی را انتخاب کنید که احساس میکنید مناسب شما میباشد و خیلی نظرات دیگران و شرکت هایی که با آنها کار میکنید را ، در نظر نگیرید .

ما در چیتاسافت تمامی موارد مربوط به ارتباط طراحی سایت و سئو را ، مد نظر قرار میدهیم . اگر شما به دنبال شرکتی برای طراحی حرفه ای سایت خود هستید ، هم اکنون با ما تماس بگیرید .

این مقاله ادامه خواهد داشت ، منتظر ادامه این مقاله باشید …

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

تازه های طراحی سایت

بهینه سازی وبسایت

دانستی های سایت