افزونه های لازم و ضروری گوگل کروم (google chrome) را بشناسید

  • توسط مرجان کاظمی
  • شنبه , ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
  • 461 بازدید
  • 0
google chrome

۱۵ مورد از افزونه های گوگل کروم google chrome که نمی دانستید لازم و ضروری است. با تمام افزونه هایی که برای google chrome در دسترس هستند، تصمیم گیری اینکه کدام یک را نصب کنید دشوار می باشد. اگر می خواهید به صورت ایمن بازی کنید، از مسیر های درست و ایمن در اینترنت قدم بردارید. و از پسوند های گوگل کروم google chrome استفاده کنید.

اینجا منحصر به فرد ترین برنامه های افزودنی گوگل کروم google chrome را به شما معرفی میکنیم.

مقاله مرتبط:نحوه فعال سازی طراحی تجسمی در توسعه سربرگ گوگل کروم

  1. Google Mail Checker

اگر شما در قصد دارید صندوق ورودی Gmail را نزد خود نگه دارید، پس Google Mail Checker برای شما فرمت  مناسبی است. این دکمه پایه به سادگی تعداد ایمیل های خوانده نشده تان را در صندوق ورودی خود در نوار ابزار نشان می دهد. شما همچنین می توانید بر روی این دکمه کلیک کنید تا جیمیل خود را باز کنید.

  1. Send From Gmail( by Google)

google chrome

سریعترین راه برای ارسال یک لینک به صفحه ای که بازدید می کنید، از ارسال ایمیل از Gmail دیدن کنید. هنگامی که روی این دکمه کلیک میکنید، یک پنجره ای برای حساب Gmail شما نمایش داده می شود. پنجره شامل یک ایمیل متشکل از موضوع خط به عنوان نام صفحه و URL در داخل تصویر است.

همه شما باید انجام دهید از این طریق  مخاطب خود را اضافه کنید و روی ارسال کلیک کنید.

  1. Google Hangouts

google chrome

برنامه افزودنی   Google Hangouts (که در داخل گوشی نیز قابل مشاهده می باشد)یک راه آسان برای شروع یک مکالمه به شما می دهد. بر روی آیکنش در نوار ابزار خود کلیک کنید و یک پنجره کوچک Google Hangouts باز خواهد شد. یک گپ قبلی را انتخاب کنید، یک پیام جدید ایجاد کنید، یک تماس تلفنی، یا یک تماس ویدیویی اولیه بگیرید.البته لازم به ذکر می باشد طرفین باید این برنامه را داشته باشند. شما همچنین می توانید وضعیت خود را تنظیم کنید، اعلان های خود را تغییر دهید و تنظیمات برنامه Google Hangouts را تغییر دهید.

  1. Office Editing for Docs, Sheets & Slides

google chrome

اگر شما برنامه آفیس را بر روی رایانه خود نصب نکرده اید اما زمانی که نیاز دارید یک پرونده  متنی  باز کنید، شما به این فرمت نیاز دارید Office Editing for Docs, Sheets & Slides extension .فقط فایل را با برنامه مربوطه باز کنید.

برای مثال، یک فایل اکسل در Google Sheets برای مشاهده و ویرایش شما باز خواهد شد. سپس می توانید فایل را به فرمت جدید یا اصلی آن ذخیره کنید.

  1. Save to Google Drive

google chrome

دخیره کردن  در Google Drive به شما امکان می دهد تا به سرعت صفحهات مورد نیاز را که میتواند  یک سند یا یک تصویر باشد را  به حساب Google Drive خود ذخیره کنید. برای ذخیره یک صفحه، در هنگام بازدید ،بایدبر روی ایکن موجود  در نوار ابزار خود کلیک کنید. و برای موارد دیگر، بر روی فایل متنی خود کلیک راست  کرده سپس گزینه ذخیره به Google Drive را انتخاب کنید.

  1. Search by Image( by Google)

google chrome

برای پیدا کردن تصاویر مشابه ، برنامه Search by Image را نصب کنید. سپس، هنگامی که یک تصویر را در وب می بینید، برای باز کردن عکسهای مشابه، روی آن کلیک راست کرده و Google را با این تصویر انتخاب کنید. یک برگه جدید با نتایج جستجوی شما باز خواهد شد که نه تنها شامل تصاویر مشابه و همچنین صفحات وب مرتبط را نیز پیدا می کند.

  1. Google Similar Pages

google chrome

شاید شما در حال مشاهده فروشگاه اینترنتی، خواندن یک وبلاگ یا انجام تحقیق هستید و گزینه های قابل مقایسه را دوست دارید. صفحات مشابه Google به شما لیستی از صفحات مشابه  آنچه را که بازدید می کنید، ارائه می دهد. روی دکمه Google Similar Pages  کلیک کنید، لیست را مشاهده کنید و سپس یکی را انتخاب کنید تا به سایت مشابه سایت اولیه که قبلا انتخاب نموده بودید سر بزنید.

  1. Google Translate

google chrome

گاهی اوقات شما نیاز به یک ترجمه سریع دارید، بنابراین افزونه Google Translate یک ابزار مفید است. برای ترجمه یک صفحه کامل، فقط روی دکمه Google Translate  در نوار ابزار کلیک کرده و روی آیکن ترجمه این صفحه کلیک کنید. زبان ترجمه در ابتدا بر روی پیشفرض میباشد اما براحتی می توانید آن را به زبان های دلخواهتان جهت ترجمه تغییر دهید. برای ترجمه کلمات و عبارات فردی، از موس خود برای برجسته کردن آنها، راست کلیک کنید و Google Translate را از منوی زمینه انتخاب کنید. شما همچنین می توانید بر روی دکمه Google Translate در نوار ابزار کلیک کنید تا آنچه را که برجسته می کنید ترجمه کند.

  1. Google Input Tools

هنگامی که شما نیاز به تایپ کردن متنی به زبان های دیگر دارید، Google Input بسیار عالی می باشد. پس از نصب این افزونه، بر روی  دکمه  Google Input در نوار ابزار کلیک کنید و گزینه های فرمت را انتخاب کنید. سپس زبان ها و ابزارهای ورودی مورد نظر میتوانید تغییر دهید.

در حال حاضر زمانی که شما یک نکته ای را که می خواهید در یک زبان دیگر تایپ کنید، بر روی دکمه Google Input در  نوار ابزار کلیک کنید تا این ابزار فعال شود.

  1. Color Enhancer

google chrome

برای کسانی که کور رنگی دارند، آنچه که در صفحات وب مشاهده می کنند، می تواند مشکل باشد. گوگل google chrome این مشکل را با افزونه Color Enhancer حل می کند. هنگام بازدید از یک سایت، روی این افزونه کلیک کنید و طرح رنگی را که برای شما مناسب است، انتخاب کنید. تم مورد علاقه را انتخاب کنید .

  1. دکمه Google Scholar

google chrome

اگر شما دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستید، ممکن است شما قبلا با Google Scholar آشنا باشید و این برنامه افزودنی به شما این امکان را می دهد. برای جستجوی مجلات علمی، کتاب ها، گزارش های فنی و موارد دیگر، فقط روی دکمه Google Scholar  نوار ابزار خود ضربه بزنید. جعبه جستجوی Google Scholar در یک پنجره کوچک ظاهر می شود، بنابراین فقط کلمه یا عبارت خود را وارد کنید .

  1. Google Tone

Google Tone برای کارکنان اداری، کلاس های مدرسه، دانشجویان، یا خانواده ها بسیار ایده آل می باشد. این ابزار جالب به شما امکان پخش صفحاتی را که به کامپیوترهای مجاور مراجعه می کنید، می دهد. ( هنگامی که هر کس این فرمت ها در سیستمش باشد) با کلیک بر روی دکمه Google Tone آن فایلها به کامپیوتر شما ارسال می شود.البته زمانی که لینک در حال ارسال می باشد یک صدایی شنیده می شود و یک اعلان ، سیستمی که فایلش در  حال ارسال می باشد دریافت می کند.

سپس فقط روی فایل دریافتی کلیک کنید تا آن را باز کنید و همه ما می توانیم  بدون ایمیل یا پیام های فوری از صفحه بازدید کنیم.

Earth View From Google Earth.13

اگر شما  طرفدار Google Earth هستید، چرا هربار که یک برگه باز می کنید یک تصویر جدید و دیدنی را مشاهده نمی کنید؟ شما با توجه به این افزونه می توانید تمام نقاط جهان را در سیستم کامپیوتر خانه مشاهده نمایید.و هر جایی که مورد علاقه شما می باشد را می توانید از سرچ در این افزونه مشاهده کنید.حتی مسافت بین شهر ها و نقاط مبدا و مقصد را میتوانید از طریق این افزونه محاسبه کنید.

  1. Google Art Project

عکس های شگفت انگیز از آثار هنری را در زبانه های جدید خود نسبت به  عکس های زمین ترجیح دهید؟ طرح هنری گوگل هر روز با یک توضیح مختصر، نام هنرمند و گالری مربوطه، یک قطعه هنری را به برگه جدید خود اضافه می کند. در حالی که تصویر با یک برگه جدید باز می شود، هر روز تغییر می کند.

  1. Mindful Break

چیزی که  گوگل google chrome را منحصر به فرد کرده  است، Extension Mindful Break است. شما می توانید این ابزار را پیکربندی و تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند (کارهایی را که در آن ثبت کرده اید و لازم به یادآوری شما می باشد). تنظیم آن را برای چند ساعت، یک زمان خاص در هر روز، و یا استفاده از یادآور تصادفی. همچنین می توانید تصمیم بگیرید که چگونه یادآوری را با یک نماد، اعلان مرورگر یا صدای زنگ دریافت کنید.این افزونه مانند تنظیمات یاد آور گوشی میباشد و قابل تنظیم با زنگ یا اشکال مختلف.

منبع: makeuseof

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

تازه های طراحی سایت

بهینه سازی وبسایت

دانستی های سایت