آیا پست های گوگل ( Google Posts ) روی رتبه وب سایت شما تاثیر مثبت دارند؟

  • توسط علی دربان
  • شنبه , ۱۳ آبان ۱۳۹۶
  • 312 بازدید
  • 1
پست های گوگل و تاثیر آن بر سئوی وب سایت

مدت ها برای من این سوال ایجاد شده بود که آیا پست های گوگل ( Google Posts ) ، هیچ تاثیری روی رتبه وب سایت در نتایج جست و جو دارند یا خیر . برای پی بردن به پاسخ این سوال ، ما یک تحقیقات را آغاز کردیم که قصد داریم در این مقاله به بررسی روش انجام تحقیقات و نتایج به دست آمده ، بپردازیم .

چند ماه قبل من با ” بن فیشر ” از مجموعه ” Steady Demand ” صحبت کردم و به همراه هم تصمیم گرفتیم تا یک آزمایش را ترتیب دهیم تا بتوانیم متوجه شویم که آیا پست های گوگل روی رتبه نتایج جست و جو ( در نتایج جست و جوی محلی ) ، تاثیر دارند یا خیر . هدف من این بود تا ببینم با استفاده از این روش آیا میتوان یک سایت را به یکی از رتبه های ۱ تا ۳ در نتایج جست و جو رساند یا نه .

روش بررسی و انجام آزمایش :

ما دو سایت مختلف که زمینه کاری آنها متفاوت بود را انتخاب کردیم تا بتوانیم این آزمایش را روی آنها انجام دهیم . یکی از این مجموعه ها در زمینه کاشی کاری گاراژ ها فعالیت داشت که خیلی وقت بود در رسیدن به رتبه های ۱ تا ۳ نتایج جست و جو ، با مشکل مواجه بود . مجموعه دوم یک کلیسا بود که قبلا هیچ کاری را در زمینه بازاریابی یا سئو انجام نداده است . گروهی که مسئول این بررسی در ” Steady Demands ” شده بودند ، از تاریخ ۱۱ آگوست ۲۰۱۷ تا تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۱۷ ( حدودا ۵۰ روز ) ، هر هفته دو پست را در بخش Google My Business منتشر کردند .

آزمایش شماره ۱ : مجموعه کاشی کاری گاراژی واقع در ونکوور

برای این مجموعه ، ما مشاهده کردیم که نتایج جست و جوی محلی برای کلمه ” کاشی کاری گاراژ در ونکوور ” ، از نتیجه شماره ۴ نتایج جست و جو ، به نتیجه شماره ۳ منتقل شد . آنها بعد از مدت ها تلاش بالاخره موفق شده بودند که به ۳ سایت برتر در نتایج جست و جو برسند . این اتفاق زمانی رخ داد که کمتر از یک هفته از ارسال پست های گوگل سپری میشد .

فقط برای کلمه کلیدی ” کاشی کاری گاراژ ” که یک عبارت کلی تر و غیر محلی بود ، آنها از رتبه ۷ به رتبه شماره ۲ رسیدند . این اتفاق فقط ۴ روز بعد از شروع ارسال پست ها رخ داد . من بررسی کردم تا ببینم آیا این سایت در این مدت Review جدید دریافت کرده بود که بتواند باعث افزایش رتبه اش شود ، که اینطور نبود . این افزایش رتبه فقط به خاطر ارسال پست های گوگل حاصل شده بود . البته آنها در بازه های زمانی دیگر در حین آزمایش ، نظرات جدیدی را دریافت کردند اما در بحث ما اهمیت ندارند .

آزمایش شماره ۲ : کلیسایی واقع در شهر ” کزویک ” از ایالت آنتوریو کانادا

برای این کلیسا ما سعی کردیم تا رتبه آن را برای نتایج مرتبط با کلمه ” کلیسا ” بررسی کنیم . رتبه سایت آنها از رتبه ۵ نتایج جست و جو ، به رتبه ۳ برای کلمه ” کلیسایی در کزویک ” ، ارتقا یافته بود . اما این ارتقا رتبه یکدفعه حاصل نشد و بعد از آغاز عملیات ارسال پست های گوگل ، ارتقا رتبه به تدریج آغاز شد .

بر خلاف آزمایش شماره ۱ که در مورد یک مجموعه کاشی کاری گاراژ بود ، پست هایی که برای این کلیسا زده شده بود ، باعث ورود بازدید قابل توجهی به این سایت شده بود . ما از کدهای UTM استفاده کردیم تا در سرویس آنالیز گوگل ( Google Analytics ) ، این بازدید ها را ردیابی کنیم . بیشتر این بازدید ها از دستگاه های موبایلی وارد شده بود و حدودا نیمی از این بازدید ها مربوط به افرادی بود که در ” کزویک ” زندگی میکردند و نیم دیگر مربوط به خارج از محدوده ایالت آنتوریو بود .

پستی که منجر به ورود بیشترین بازدید به سایت شده بود ، بیوگرافی یکی از کشیک های این کلیسا بود . Google My Bussiness آمار کلیک های این بیوگرافی را ۰ بار نشان داده بود و این آمار با ۷۴ کاربر جدیدی که از این طریق وارد سایت شدند ، تناقض دارد .

نتیجه گیری در مورد تاثیر پست های گوگل :

  1. با توجه به نتایج این آزمایش و سایر آزمایش هایی که ما در حال انجام آنها هستیم ، من فکر میکنم که پست های گوگل ، تاثیر ملایمی روی رتبه وب سایت شما در موتورهای جست و جو خواهند داشت . ما عمدا این آزمایشات را روی کلمات کلیدی کم رقابت انجام داده ایم تا بتوانیم نتایج و پیشرفت ها را به وضوح مشاهده کنیم و به شما ارائه دهیم .
  2. پست های گوگل نیازمند تلاش کمی برای ارسال دارند و نتایجی که از آنها حاصل میشود نیز تاثیر کمی بر رتبه وب سایت دارد . این پست ها باید با فرآیند های دیگر سئو ترکیب شوند تا بتوانند به مجموعه های کوچک کمک کنند تا رتبه آن ها در نتایج جست و جوی محلی ، بهبود یابد .
  3. رتبه های به دست آمده ، هفته ها بعد از آنکه ما ارسال مطالب را متوقف کردیم ، باقی ماندند . این یکی از تفاوت های مهم Google Posts با شبکه های اجتماعی مانند گوگل پلاس می باشد . در شبکه های اجتماعی معمولا با توقف ارسال پست ها ، رتبه ها به تدریج دچار افت میشوند .
  4. اطلاعات ارائه شده توسط My Business Insights ، غلط می باشند . شما احتیاج دارید که از خودهای UTM در داخل آدرس های اینترنتی خود استفاده کنید تا بتوانید اطلاعات صحیح را در بخش Google Analytics ، مشاهده کنید . اگر در اعمال پارامترهای ذکر شده دچار مشکل هستید ، وظیفه مجموعه طراحی سایت شما می باشد که این کار را برای شما انجام دهد .

برای من خیلی عجیب است که چرا آژانس ها و سایر صاحبان مشاغل ، اینقدر کم از سرویس Google Posts استفاده میکنند . شاید برخی از این کم استفاده شدن ، مربوط به مشکلاتی باشد که این سیستم در گذشته و در زمینه ارسال مطالب به صورت زمان بندی شده ، داشته است . جدیدا قابلیت هایی به سرویس پست های گوگل اضافه شده است که با استفاده از آنها میتوانید یک API برای سرویس تعریف کنید و با استفاده از این API ، به ایجاد و به روز رسانی پست های خود بپردازید .

پس اکنون زمان آن رسیده است که شما نیز از سرویس Google Posts استفاده کنید و از فرصت هایی که این سرویس برای بهبود رتبه سایت در نتایج جست و جوی محلی به شما میدهد ، نهایت استفاده را بکنید .

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

1 نظر در حال حاضر

  1. ممنون اطلاعات خوبی بود با استفاده از تبلیغات در گوگل می توان
    بازخورد بالا بودن در کلمات مختلف برای سئو با
    بررسی کرد.البته تبلیغات گوگل هزینه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

تازه های طراحی سایت

بهینه سازی وبسایت

دانستی های سایت