بررسی ذن‌فون ۴ ایسوس

  • توسط میلاد علی پور
  • جمعه , ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
  • 215 بازدید
  • 0

شرکت ایسوس در آگوست سال جاری تصمیم گرفت سری تلفن های هوشمند ذن‌فون ۴ خود را معرفی کند. ذن‌فون ۴ ایسوس یک پرچمدار بوده که مشخصات بزرگی برای آن در نظر گرفته شد.

پرچمداری با صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی، دوربین باکیفیت، سخت افزار قدرتمند و بدنه فلزی که طراحی چشمگیری توسط ایسوس برای آن در نظر گرفته شد.

ذن‌فون ۴ ایسوس یک پرچمدار قابلی بوده که رقیبی برای تلفن های هوشمند چینی محسوب می شود و می توان انتظار عملکرد بالایی از آن داشت و یک مدل چشمگیر دانست.

مطلب پیشنهادی: بررسی اولیه آیفون X اپل

اگر بخواهیم به رقبا ذن‌فون ۴ ایسوس اشاره کنیم باید به سری آنر، تلفن های هوشمند موتورولا و وان پلاس را اشاره کرد که هریک طراحی جذاب و مشخصات بزرگی دارند.

این گوشی هوشمند جدید ایسوس با قیمت ۵۰۰ دلار عرضه می شود که با توجه به مشخصات آن اسمارتفونی ارزشمند و قابل توجه به شمار می رود.

طراحی و ساختار

ذن‌فون 4 ایسوس

ذن‌فون ۴ اگرچه زبان طراحی پشین ایسوس را حفظ کرده است اما با طراحی جدید توانسته بیشتر موردتوجه قرار گیرد و شرکت تایوانی نیز تمام تلاش خود را نمود تا جلوه پریمیومی به آن بخشد.

بدنه فلزی با فرم آلومینیومی جذابیت ظاهری ذن‌فون ۴ را دوچندان کرده است که باید آن را نسبت به برخی رقبا ارزشمند و قابل توجه دانست. وجود کلید افزایش حجم صدا یا کاهش و کلید پاور در قسمت کناری همانند همیشه است.

در بخش جلو پنل صفحه نمایش با حاشیه کمی قرار گرفته و در بخش عقب نیز لوگوی ایسوس در کنار دوربین دوگانه جلوه زیبایی به ذن‌فون ۴ بخشیده است.

بدنه در کنار جنس فلز از شیشه پوشیده شده تا احساس پریمیومی به صاحبان ذن‌فون ۴ ایسوس دهد. البته بیشتر گوشی های هوشمند پرچمدار چنین ویژگی دارند و ذن‌فون ۴ تنها گوشی هوشمند نیست.

نسبت ابعاد پنل جلو ۱۸:۹ اعلام شده موجب شده تا حاشیه صفحه نمایش با کاستی رو به رو شود و شاهد باریکی در این اسمارتفون باشیم. متاسفانه پوشش شیشه ای موجب می شود تا اثرانگشت روی گوشی هوشمند باقی بماند.

مطلب پیشنهادی: چگونه در گوشی LG V30 تصویر اسکرین‌شات بگیریم؟

موضوعی که قطعا بسیاری از افراد آن را مطلوب نمی دانند و نسبت به این موضوع حساسیت بسیاری دارند. سنسور اثرانگشت همانند پرچمداران پیشین سامسونگ در قسمت کلید Home جای گرفته که موجب حذف اسکنر از پشت گوشی هوشمند می شود.

به طور کلی ایسوس در بخش بدنه و ساختار سنگ تمام گذاشته و محصولی را توسعه داده که در نگاه نخست نظر هر فردی را به محصولش جلب می کند. همانطور که می دانید بدنه شیشه و فلزی از جمله بدنه ای هستند که در پرچمداران به کار گرفته می شوند.

ذن‌فون ۴ نیز در این دسته گوشی های هوشمند قرار می گیرد و انتظار می رفت ایسوس چنین ویژگی هایی در بخش طراحی و ساختار برای محصول خود در نظر گیرد.

صفحه نمایش و صدا

ذن‌فون 4 ایسوس

در بخش صفحه نمایش نمی توان آن را بسیار قابل توجه دانست و ایسوس از پنل ۵٫۵ اینچی Full HD AMOLED چیزی شبیه به وان پلاس ۵ در این مدل به کار گرفته است. صفحه نمایش موردبحث نمایش رنگ غنی داشته و با کنتراست بالا وضوع جذابی به مخاطب ارائه می دهد.

همچنین زاویه دید نیز برای کاربران مطلوب بوده و افراد شاهد سایه ای در هنگام مشاهده ویدئو یا تصویری نیستند. متاسفانه خبری از پشتیبانی HDR نیست تا بتوان در شرایط نوری کم نمایشگر ذن‌فون ۴ایسوس را به آسانی تماشا کرد.

مطلب پیشنهادی: نحوه راه اندازی گوگل Analytics سایت وردپرسی برای مبتدی ها- قسمت پایانی

البته ذن‌فون ۴ ایسوس دست کمی از رقبا نداشته و باید آن را در بخش صفحه نمایش گوشی هوشمند توانا و چشمگیری دانست. براساس بررسی های انجام گرفته، ذن‌فون ۴ ایسوس می تواند تجربه نمایش مطلوبی به مخاطب ارائه دهد.

در بخش صوتی یک اسپیکر استریو در قسمت زیرین اسمارتفون جای گرفته که می تواند کیفیت خوبی را در فضا پخش کرده و قدرت مطلوبی داشته باشد. البته نباید آن را برتر از دیگر برندها دانست زیرا کاستی هایی مشاهده می شود که ایسوس می بایست آن را برطرف سازد.

دوربین

یکی از نقاط قوت گوشی هوشمند ذن‌فون ۴ ایسوس بخش دوربین آن است که تایوانی ها توانستند سنسورهای ایده آل و باکیفیتی در آن به کار گیرند. در بخش عقب یک سنسور ۸  و یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی به کار گرفته شده تا دوربینی دوگانه ایجاد شود.

همانطور که می دانید این روزها دوربین های دوگانه در میان اسمارتفون ها بسیار متداول بوده و کمپانی توسعه دهنده تصمیم گرفتند آنها را در محصولات خود به کار گیرند.

یکی از لنزها همیشه تصویربرداری سیاه و سفید داشته اما دیگر می تواند تصویربرداری رنگی ارائه دهد. سنسورها ساخت شرکت سونی هستند و دیافراگم لنز آنها نیز f/1.8 بوده و زاویه دید مطلوبی را در هنگام تصویربرداری رقم می زند.

ایسوس از لنز تله فوتو بهره نگرفت اما زاویه دید لنز دوم را افزایش داد تا در کنار لنز نخست تصویربرداری گسترده و باکیفیتی انجام گیرد. حالت پاناروما، پشتیبانی از HDR، تصویربرداری حرفه ای و برخی دیگر لیست ویژگی های دوربین ذن‌فون ۴ ایسوس را کامل می کند.

مطلب پیشنهادی: بررسی ThinkPad X1 Yoga لنوو _کارآمد و انعطاف پذیر

بنابراین به عنوان یک شبه پرچمدار یا بهتر بگوییم پرچمدار باید ذن‌فون ۴ ایسوس را در بخش دوربین یک مدل استاندارد نداست و نباید آن را فوق العاده و شگفت انگیز به شمار آورد.

عملکرد و عمر باتری

ذن‌فون 4 ایسوس

در سخت افزار ذن‌فون ۴ ایسوس شباهتی به وان پلاس ۵ داشته به شکلی که پردازنده شش هسته ای اسنپدراگون ۶۳۰ جایگزین اسنپدراگون ۶۲۵ شده و می تواند پردازش بهتر و سریعتری داشته باشد. با حافظه رم ۴ گیگابایتی نیز می توان پیکربندی سخت افزاری بزرگی برای این مدل متصور شد.

حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی، تراشه گرافیکی آدرنو ۵۰۶ و برخی دیگر، مشخصات محصول کمپانی ایسوس را کامل و بی نقص نشان می دهد. ایسوس نیز هدف نداشته این مدل را به عنوان پرچمداری عرضه داشته و هدفش ارائه مدلی با مشخصات مناسب بود.

بنابراین ذن‌فون ۴ ایسوس یک مدلی محسوب شده که در دسته شبه پرچمداران قرار می گیرند نه یک پرچمدار. اگرچه برخی آن را پرچمدار ایسوس نیز می دانند اما باتوجه به بررسی های انجام گرفته ما با یک تلفن هوشمند رده بالا رو به رو هستیم اما نمی توان پرچمدرا به شمار آورد.

متاسفانه خبری از اسنپدراگون ۸۳۵ در این مدل نیست و نمی توان آن را در بخش سخت افزاری رقیبی برای وان پلاس ۵ دانست. گذشته از مشخصات سخت افزاری، ذن‌فون ۴ ایسوس به باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری مجهز شده تا بتواند تامین انرژی گوشی هوشمند را تامین کند.

مطلب پیشنهادی: آموزش بلاک کردن همه ی تماس ها غیراز تماس های مخاطبین در آیفون

همچنین شارژ اسمارتفون نیز بوسیله یک پورت USB-C انجام می گیرد و گذشته از آن انتقال داده با چنین پورتی بسیار بهتر از سایر پورت ها محسوب می شود.

نرم افزار و سیستم عامل

ذن‌فون 4 ایسوس

ذن‌فون ۴ ایسوس با سیستم عامل اندروید ۷٫۰ نوقا گوگل همراه است که آن را در عمده گوشی های هوشمند سال ۲۰۱۷ مشاهده می کنیم. سیستم عاملی ارتقا یافته که از رابط کاربری بهتر و تجربه کاربری لذت بخش بهره می برد.

وجود برنامه های کاربردی مختلف،  ذن‌فون ۴ ایسوس را به گوشی هوشمند قابلی تبدیل کرده که می توان برای هر نوع فعالیتی چون تصویربرداری، تنظیم نور، سفارشی سازی و برخی دیگر چنین ویژگی را شاهد باشیم.

همچنین قابلیت تنظیم صوتی نیز به شکل یک برنامه ویژه و پاکسازی حافظه و بهینه سازی تلفن هوشمند از جمله برنامه های  ذن‌فون ۴ ایسوس است. با رابط کاربری ZenUI و سیستم عامل اندروید ۷٫۱٫۱ می توان شاهد بخش نرم افزاری و سیستم عامل بزرگ در ذن‌فون ۴ ایسوس است.

مطلب پیشنهادی: ویندوز ۱۰ هرگز پایان ندارد – ۵ ویژگی که در آینده خواهیم دید

به طور کلی همیشه سری گوشی های هوشمن ذن‌فون  ایسوس تجربه خوبی در بخش سیستم عامل و نرم افزاری به کاربران خود ارائه می دهند.

نتیجه گیری

قطعا ذن‌فون ۴ نسبت به دیگر مدل های ذن‌فون یک مدل ارزشمند و قابل توجه است. اسمارتفونی که با قیمت ۴۴۹ پوند در بریتانیا به فروش می رسد. این قیمت به گوشی های هوشمندی چون وان پلاس ۵، Moto Z2 Play و برخی دیگر نزدیک است.

بنابراین این گوشی های هوشمند را می توان رقیبی برای محصول پرچمدار شرکت ایسوس به شمار آورد. شرکت تایوانی سعی کرده ویژگی های بزرگ را برای ذن‌فون ۴ در نظر گیرد تا مخاطبین و کاربران آن احساس یک گوشی هوشمند پریمیومی داشته باشند.

به هر حال اگر می خواهید گوشی هوشمندی خریداری کنید که با قیمت مناسب رضایت کاملی داشته باشید، ذن‌فون ۴ همان گزینه موردنظر است.

لیست مشخصات ذن‌فون ۴ ایسوس به شرح زیر می باشد:

  • صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی ۱۹۲۰×۱۰۸۰پیکسلی AMOLED
  • پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون ۶۳۰
  • حافظه رم ۴ گیگابایتی
  • دوربین اصلی دوگانه ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی و سنسور دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی
  • حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی با اسلات کارت میکرو اس دی
  • باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری غیرقابل تعویض
  • سیستم عامل اندروید ۷٫۱ نوقا با رابط کاربری ZenUI
  • ابعاد ۱۵۵*۷۵*۷٫۷ میلیمتری/ وزن ۱۶۵ گرمی
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

تازه های طراحی سایت

بهینه سازی وبسایت

دانستی های سایت