بررسی اولیه آیفون X اپل

  • توسط میلاد علی پور
  • سه شنبه , ۲۸ شهریور ۱۳۹۶
  • 399 بازدید
  • 2
آیفون X اپل

شرکت اپل در جریان رویداد ۱۲ سپتامبر خود از محصولی رونمایی کرد که می بایست آن را یکی از قابل توجه ترین تلفن های هوشمند جهان دانست و آن آیفون X اپل است.

شرکت کوپرتینویی بسیار سعی کرده محصول قابلی را توسعه دهد تا حین رونمایی بتواند موردتوجه همگان قرار گیرد و محصولی بزرگ به شمار رود که طراحی چشم نوازی دارد.

آیفون X اپل  در طراحی صفحه نمایش بدون حاشیه ای داشته که پیشتر انتظار می رفت اپل آن را در محصول خود به کار گیرد و یک اسمارتفون کارآمد و بزرگی را برای طرفداران خود طراحی کند.

اگرچه نخستین بار در سال جاری ال جی با معرفی G6 تحولی در طراحی گوشی های هوشمند را شروع کرد اما پیش از آن شرکت شیائومی با می میکس چنین اسمارتفونی را توسعه داده است.

آیفون X اپل یک پرچمدار به شمار می رود که اپل سعی کرده با افزودن ویژگی ها و فناوری های جدید آن را به اسمارتفونی رده بالا و سطح بالا تبدیل کند.

مطلب پیشنهادی: ۹ تلفن هوشمند برتر ارزان قیمت

به هر حال در این مقاله قصد داریم به بررسی محصول شرکت کوپرتینویی پیش از عرضه بپردازیم تا اگر آن را گوشی هوشمندی مناسب دانستید، قطعا به خرید آن بپردازید.

انتظارات بزرگ

آیفون X اپل

شرکت کوپرتینویی اپل آیفون X را تنها در رنگ خاکستری و نقره ای عرضه می دارد از این رو مشتریان نمی توانند این پرچمدار را در رنگ های دیگر یا موردعلاقه خود خریداری کنند.

نام X صرفا برای یک عدد یونانی و خاص ۱۰ بوده که عمدتا روی محصولات منحصربفرد جای می گیرد و آیفون ۱۰ نیز یکی از این دست محصولات به شمار می رود.

یک صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی OLED بدون حاشیه طراحی آیفون X را بسیار خاص کرده است و در نگاه نخست مدرن و پیشرفته به نظر می رسد.

طراحی فانتزی با نمایشگر رتینا باکیفیت جذابیت آیفون X را دوچندان کرده است. با وجود سیستم عامل iOS 11 و پشتیبانی صفحه نمایش از HDR، این گوشی هوشمند را خاص نمود.

مطلب پیشنهادی: ۵ اشتباه مهم در بهینه‌ سازی موتورهای جستجو (SEO) که در سال ۲۰۱۷ نباید انجام دهید

HDR موجب جلوه بیشتر رنگ مشکی شده و افراد هنگام تماشا یک فیلم یا ویدئویی با رنگ پس زمینه مشکی لذت بیشتری خواهند برد زیرا عمق رنگ بیشتر بوده و کیفیت بالاتر مشاهده می شود.

آیفون X اپل نیز به لطف اپل کیفیت ساخت بالاتری در مقایسه با مدل های پیشین پیدا کرده، بنابراین داشتن انتظارات بسیار از آن جای تعجبی نداشته زیرا با محصولی خاص رو به رو هستیم.

صفحه نمایش از نوع True Tone کنتراست بیشتر و روشنایی بالاتری ارائه می دهد و همانطور که از نامش پیداست، دقت وضوح بالاتری به مخاطب خود ارائه می دهد.

پوشش تمام شیشه پنل جلو جلوه بسیاری به آیفون X اپل بخشیده و شرکت کوپرتینویی نیز هدفش از این طراحی افزایش محبوبیت و جذابیت ظاهری گوشی هوشمند پرچمدار جدید بود.

پیشتر شایعاتی درباره آیفون X و ساختار آن منتشر شد و حال با معرفی رسمی توسط اپل این شایعات به حقیقت رسیده و گوشی هوشمندی را مشاهده می کنیم که تقریبا کامل است.

به گفته اپل آیفون ۱۰ از نمایشگر لبه به لبه یا همان اج تو اج بهره می برد و بیشتر پرچمداران جدید نیز به چنین ساختاری مجهز شدند.

سامسونگ با گلکسی اس ۸ تحولی در طراحی گوشی های هوشمند به وجود آورده و اپل نیز براساس همین کمپانی ها یک محصولی طراحی کرد که ساختاری بدون حاشیه دارد.

اپل در طراحی آیفون X خلاقیت بیشتری نسبت به آیفون ۸ و ۸ پلاس به خرج داده تا حین معرفی طرفداران بیشتر آن را پسندیده و محصولی منحصربفرد بدانند.

مطلب پیشنهادی: نحوه افزایش سرعت تبلت یا تلفن هوشمند اندرویدی

دوربین سلفی منحصربفرد

آیفون X اپل

اپل در قسمت جلو تلفن هوشمند آیفون X از دوربین خاصی بهره گرفته که آن را TrueDepth می گویند. دوربینی که می تواند از واقعیت مجازی پشتیبانی کرده و به تصویربرداری پرتره بپردازد.

این دوربین حتی برای اسکن چهره برای باز کردن قفل صفحه نمایش نیز به کار گرفته می شود. فناوری که در کنار Face ID عمل کرده و به تنها دوربین این اسکن منحصربفرد را انجام نخواهد داد.

با چنین اسکنر تشخیص چهره، برای نخستین بار در میان محصولات اپل گوشی هوشمندی را شاهد هستیم که با قابلیت منحصربفردی همراه شده است.

البته پیشتر سامسونگ در گلکسی نوت ۷ این قابلیت را برای نخستین بار به کار گرفته، اما اپل برای اولین بار در میان محصولاتش این فناوری را در آیفون X جای داده تا گوشی هوشمند مذکور بیش از مدل های دیگر خاص باشد.

چنین دوربینی نه تنها موجب عدم نفوذ افراد مختلف به تلفن هوشمند می شود، بلکه برای قفل برنامه های دیگر نیز می تواند کارآیی داشته و مورد استفاده قرار گیرد.

البته گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس سامسونگ نیز پیشتر با توجه به اعلام شرکت کره ای، با چنین ویژگی همراه شدند، بنابراین در بیشتر زمینه آیفون X فناوری هایی را شامل شده که قبلا در محصولات اندرویدی مشاهده کردیم.

مطلب پیشنهادی: بررسی اجمالی Mi Max 2 : قوی و زیبا، اما بیش از اندازه بزرگ

انتظار می رود در پیام رسان هایی چون واتس اپ و برخی دیگر چنین دوربینی کاربردی باشد. با توجه به اعلام اپل حتی با عینک نیز تشخیص چهره دوربین جلو آیفون X عمل می کند و مشکی در تشخیص چهره نخواهد داشت.

همچنین در اپل پی نیز این قابلیت کاربردی بوده و می تواند مورد استفاده کاربران تلفن هوشمند آیفون X شرکت کوپرتینویی قرار گیرد.

دوربین عقب بهبودیافته

آیفون X اپل

در بخش دوربین عقب شرکت اپل ویژگی های بزرگی برای آیفون X در نظر گرفته از این رو می توان پرچمدار جدید اپل را یک محصول قابل به شمار آورد.

دوربین اصلی دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی همانند دوربین آیفون ۸ پلاس بوده و هیچ تفاوتی در عملکرد ندارد. اما دیافراگم لنز  f / 1.8 و f / 2.8 بوده که در نسخه آیفون ۸ پلاس دیافراگم دوم f / 2.4 محسوب می شود.

تصویربرداری پرتره در بخش دوربین عقب و جلو یکی از ویژگی های بارز آیفون X است که موجب می شود در شرایط نوری کم تصاویر روشن و قابل توجهی را شاهد باشیم.

قابلیت پشتیبانی از HDR یکی از ویژگی های دوربین آیفون X بوده که برای تصویربرداری در شرایط نوری کم بسیار مناسب و کارآمد خواهد بود.

البته آیفون ۷ پلاس نیز سال گذشته دوربینی با پشتیبانی از HDR داشت و حال در آیفون X کمپانی اپل سعی کرده ویژگی بهتری را به کار گرفته تا کاربران آیفون X لذت بیشتری از کار با آن ببرند.

مطلب پیشنهادی: بررسی ThinkPad X1 Yoga لنوو _کارآمد و انعطاف پذیر

دوربین جلو TrueDepth  این قابلیت را فراهم می آورد تا دوربین سلفی نیز به تصویربرداری پرتره پرداخته و کیفیت و وضوح بالایی از خود به نمایش درآورد.

به طور کلی در بخش دوربین آیفون X اسمارتفونی قابل توجه بوده که در هر دو قسمت تجربه خوبی را به ارمغان می آورد و محصولی باکیفیت به شمار می رود.

به نوعی اپل سعی کرده نورپردازی تصویربرداری آیفون های جدید بالا بوده و نقصی در عملکرد و تصویربرداری محصولات این شرکت قابل مشاهده نیست.

قدرت بالا

آیفون X اپل

اپل در آیفون X از پردازنده شش هسته ای A11 بایونیک بهره گرفته که گفته می شود هم سطح مک بوک پرو بوده و قدرت بالایی را برای آیفون های جدید و پرچمدار ۱۰ فراهم می آورد.

این پردازنده در کنار حافظه رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایتی تجربه کاربری لذت بخشی را با عملکردی روان و سریع ارائه می دهد که کاربری خوبی محسوب می شود.

براساس بررسی های انجام گرفته، آیفون X توانسته حتی نسبت به گلکسی اس ۸ سامسونگ سرعت عمل بیشتری داشته و قدرتمند به شمار می رود. البته گفته شده اپل  سه سال روی توسعه A11 بایونیک زمان صرف کرده است.

هیچ گاه تصور نمی شد شرکت کوپرتینویی این مدت زمان طولانی را برای محصول خود در نظر گیرد و گفته شده از زمان عرضه آیفون ۶اس توسعه پردازنده قدرتمند و جدید A11 بایونیک آغاز شده است.

بنابراین نباید تعجب کرد که محصول شرکت اپل عملکرد بالایی داشته و با توجه به تمرکز بالا کمپانی انتظار می رفت با یک تلفن هوشمند سریع و قدرتمندی چون آیفون X اپل رو به رو باشیم.

مطلب پیشنهادی: آموزش بلاک کردن همه ی تماس ها غیراز تماس های مخاطبین در آیفون

البته تنها پردازنده شش هسته ای A11 نیست که قدرت بالایی به آیفون X می بخشد، بلکه حافظه رم ۳ گیگابایتی، تراشه گرافیکی رده بالا، حافظه داخلی پرحجم و برخی دیگر نیز در این زمینه نقش دارند.

یکی از ویژگی هایی که هنگام رونمایی آیفون X اپل نظر همگان را به خود جلب کرد، معرفی پد شارژ Airpower بود. پدی که پیشتر سامسونگ آن را برای سری گلکسی اس و نوت در نظر گرفته و اپل اولین محسوب نمی شود.

با این شارژ گوشی های هوشمند آیفون ۸، ۸ پلاس، آیفون X و اپل واچ سری ۳ در کنار ایرپادهای اپل می توانند روی پد موردنظر قرار گرفته و به شکل بی سیم شارژ شود. البته قرار نیست تا سال ۲۰۱۸ خبری از عرضه پد شارژ موردبحث باشد.

این شارژر به نوعی از فناوری شارژ Qi بهره می برد که بیشتر روی پدهای شارژ بی سیم قرار گرفته و موجب شارژ بدون سیم دستگاه های دیجیتالی مرتبط می شود.

در بخش عمر باتری نیز آیفون X نسبت به آیفون ۷ دو ساعتی عمر بیشتر داشته که نوعی ارتقا نسبت به محصولات پیشین اپل به شمار رفته و نشان می دهد کوپرتینویی ها توجهی روی این بخش داشتند.

نتیجه گیری

آیفون X اپل

آیفون X اپل یک تلفن هوشمند چشمگیر و بارز از اپل بوده که ارزش خرید بالایی با قابلیت اسکنر تشخیص چهره، پردازنده قدرتمند A11 بایونیک، حافظه رم ۳ گیگابایتی و برخی مشخصه های دیگر دارد.

قابلیت ضد آب، دوربین هایی با قابلیت پشتیبانی از حالت پرتره و قابلیت تصویربرداری ۴K/60fps یا آهسته ۱۰۸۰p/240fps، طراحی مدرن با صفحه نمایش بدون حاشیه ۵٫۸ اینچی OLED و برخی دیگر لیست ویژگی های این اسمارتفون را کامل می کند.

اپل باتوجه به گزارش ها برنامه های بزرگ و قابل توجهی برای آیفون ۱۰ در نظر گرفته بوده و به نظر می رسد به بخش گسترده ای از آن دست یافته است.

مطلب پیشنهادی: با استفاده از برنامه های رایگان نظارتی،خانه خود را کنترل کنید

آیفون X اپل تلفن هوشمند از ۲۷ اکتبر پیش خرید آن آغاز شده و در ۳ نوامبر سال ۲۰۱۷ با قیمت پایه ۹۴۷ دلار روانه بازار خواهد شد.

مشخصات

  • صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی OLED با پشتیبانی از HDR, TrueTone, 3D Touch

  • پردازنده شش هسته ای A11 بایونیک

  • حافظه رم ۳ گیگابایتی

  • حافظه داخلی ۲۵۶/۶۴گیگابایتی

  • دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی دوگانه/ دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی با تصویربرداری پرتره

  • سیستم عامل iOS 11

  • ابعاد ۱۴۴*۷۱*۷٫۷ میلیمتری/ وزن ۱۷۴ گرم

منبع

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

2 نظر در حال حاضر

  1. سلام دوست عزیز
    وبلاگت حرف نداره مطالبش بیسته
    موفق باشی

دیدگاهتان را بنویسید

تازه های طراحی سایت

بهینه سازی وبسایت

دانستی های سایت